Senin, 16 Januari 2017

Cium Kening Istri Lebih Dari Satu Kali Setiap Pagi Bisa Turunkan Berat Badan

MediandaTerkini – Sahabat mediaTerkini,  Tidak sedikit wanita yang sudah menikah dan memiliki anak terjadi perubahan pada badannya yakni lebih gemuk dari sebelumnya, namun mulai sekarang tenang dan tidak usah khawatir dan mengonsumsi obat-obatan untuk menurunkan berat badan.




Ahli perubatan mendapati bahawa berc!um itu baik untuk kesehatan. Berc!um itu bukan hanya membuat seseorang merasa seronok dan nikmat, namun c!uman juga dikatakan berkesan untuk melawan berbagai jenis penyakit.

Berikut ini ialah beberapa kelebihan dan keistimewaan c!uman :

1] Berc!uman dalam waktu yang lama dapat membantu sistem pengaliran darah kita. saat berc!uman, degup jantung makin cepat hingga mencapai 110 kali degupan jantung semenit.

2] Sehabis berc!um, paru-paru akan bekerja lebih keras. Jika dibanding dalam keadaan normal, tarikan nafas setelah berc!um ialah kira-kira 60 tarikan nafas semenit (nafas normal hanya 20 kali tarikan nafas semenit). Maka berc!um ialah baik untuk mencegah penyakit lemah paru-paru.

3] Pakar doktor gigi percaya bahawa berc!um dapat mencegah daripada gigi mudah berlubang. C!uman akan membuatkan rembesan air liur berlaku yang mana ianya dapat menetralkan cecair berasid yang menyebabkan kerusakan gigi.

4] Proses c!uman yang berlaku lebih dari 3 menit membantu seseorang daripada tekanan hidup atau stress. Berc!um dalam jangka waktu yang lama dapat menyahkan rembesan h0rmon yang menyebabkan tekanan atau stress.


5] Pasangan yang melakukan kebiasaan berc!um ketika berpisah hendak pergi kerja setiap pagi contohnya dikatakan mampu memberikan lebihan masa hidup 5 tahun lebih lama daripada mereka yang tidak melakukan rutin berc!um.

6] C!uman mampu memberikan keyakinan diri dan rasa dihargai. C!uman akan membuat seseorang merasa dihargai dan memberikan ketenangan diri kepada penc!um.

7] C!uman bisa membakar kalori sehingga 2~3 kalori semenit dan ia meningkatkan metabolisma. Malah ada yang mengatakan bahwa c!uman yang dilakukan dengan penuh ga!rah sebanyak 3 kali sehari (yakni sekurang-kurangnya 20 saat setiap kali berc!um), bisa membantu mengurangkan berat badan.

8] C!uman mampu menghilangkan kepenatan dan ketegangan dalam badan. C!uman yang dilakukan dengan penuh perasaan mampu menghilangkan ketegangan, menghilangkan tenaga negatif, membangkitkan rasa sehat dan juga mengurangkan rembesan hormon yang menyebabkan tekanan.

9] Aktivitas berc!um memerlukan otot dan saraf di bagian muka melakukan beberapa gerakan. Dikatakan tidak kurang 30 otot wajah akan bergerak-gerak dan ini boleh mencegah otot pipi daripada menjadi kendur. Otot pipi yang menegang semasa c!uman dilakukan dikatakan mampu membantu kulit menjadi lebih halus dan meningkatkan peredaran darah.

10] Berc!um ialah sangat baik untuk jantung sebab ia menurunkan tekanan darah dan kolesterol.

11] Mereka yang sering berc!uman didapati jarang menghadapi masalah-masalah perut.

12] ketika berc!um, antibiotik akan dirembeskan keluar melalui air liur. Air liur ini dikatakan bertindak sebagai anestetik yang membantu mengurangkan kesakitan pada tubuh.

Sahabat dakwah, Setelah membaca tulisan ini, maka bolehlah dipraktikkan oleh mereka (suami istri). Akan tetapi jangan praktikan jika belum mempunyai pasangan yang sah, walaupun mungkin ada keinginan untuk berc!um, saya harap anda bersabarlah ya. Tunggu sudah nikah nanti baru boleh. Jangan sekali-sekali untuk coba-coba dengan orang yang bukan hak anda karena hal tersebut merupakan zina dan zina termasuk dosa besar


Sumber:ohmymedia
Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Google+
Tags :

Related : Cium Kening Istri Lebih Dari Satu Kali Setiap Pagi Bisa Turunkan Berat Badan